Pytania i odpowiedzi

Pytania i odpowiedzi

W RIP-Queue, przejdź do menu Pomoc > O programie. Twoja wersja Onyx zostanie wyświetlona w prawym dolnym rogu okna, obok przycisku Key.

Aby określić, jaka wersja systemu Windows jest uruchomiona na moim komputerze, przejdź do Panel Sterowania > System. Wersja systemu Windows zawsze będzie widoczna w tym ekranie, w górnej jego części (na przykład Windows 7 Enterprise lub Windows 10 Pro). Jeśli okno to nie wyświetla takiej informacji (np. jeśli po prostu widnieje tylko informacja: system Windows 8.1), jest to edycja Home, która nie współpracuje z produktami Onyx.

Pełna lista specyfikacji systemowych dla danech wersji Onyx dostępna jest na stronie pobierania produktu www.onyxgfx.com. Lista obsługiwanych systemów operacyjnych jest taka sama dla wszystkich produktów Onyx (PosterShop, ProductionHouse, itd.) z tym samym numerem wersji.

Onyx 12 obsługiwany jest tylko w 64-bitowych wersjach tych systemów operacyjnych:

  • Windows 7 Professional i Enterprise
  • Windows 8.1 Professional i Enterprise
  • Windows 10 Professional i Enterprise

Onyx 11.1.2 jest obsługiwany zarówno w 32-bitowych i 64-bitowych wersjach tych systemów operacyjnych:

  • Windows 7 Professional i Enterprise
  • Windows 8.1 Professional i Enterprise
  • Istnieje również możliwość uruchomienia Onyx 11.1.2 w Windows 10 Professional i Enterprise.

Wersje Onyx starsze niż 11.1.2 nie są kompatybilne z Windows 10.

Onyx nie udziela wsparcia dla wszystkich aplikacji RIP przed wersją X10.

Jeśli używasz jednego ze starszych produktów Onyx’a, zalecamy aktualizację do najnowszej wersji, aby skorzystać z najnowszych i aktualnych udoskonaleń produktu, rozszerzonych opcji pomocy technicznej, a także najnowszych wersji sterowników drukarek.

Informacje o najnowszych produktach Onyx można znaleźć na stronie producenta lub kontaktując się z naszą firmą.

Po zainstalowaniu ONYX 12, można uruchomić Menadrzera pobierania drukarek i profili z menu Start systemu Windows. W razie potrzeby można także pobrać tę aplikację ze strony internetowej ONYX klikając na łącze.

Jeśli jesteś już zarejestrowany na myonyx, zaloguj się do swojego konta, aby uzyskać dostęp do sekcji Downloads. Jeśli nie jesteś jeszcze zarejestrowany, poświęć chwilę, aby to zrobić - rejestracja jest dostępna za darmo.

Plotery Mutoh ValueJet z atramentami UMS należy czyścić codziennie. W przypadku gdy ploter korzysta z innych atramentów, co 2 dzień lub codziennie w przypadku dużego obłożenia. Należy wykonać następujące czynności:

  1. Wyczyszczenie odbojników głowicy oraz obszaru dookoła głowicy, z dużą starannością, płynem czyszczącym i patyczkami lub szmatkami bezpyłowymi. Absolutnie  nie wolno dotykać samego piezo elektryka (szarej lub złotej części głowicy).
  2. Czyścimy dokładnie tzw. ciastko czyli wkład odbiorczy. W tym miejscu głowica również "spluwa" atrament. Drukując baner lub canvas przyklejają się włosy do obudowy wkładu i na początku stołu.
  3. Czyścimy bardzo dokładnie, stację serwisową czyli captop (gumową część, która dotyka głowicy podczas jej parkowania).
  4. Czyścimy bardzo dokładnie wycieraczkę, która podciera głowicę.
  5. Ostatnim najważniejszym punktem jest zalanie stacji serwisowej płynem czyszczącym. Jeżeli rurki (które prowadzą ze stacji do zlewek) się zatkają, mogą w bardzo szybki sposób zniszczyć głowicę.

Zachęcamy do obejrzenia filmu ilustrującego sposób czyszczenia stacji i głowicy.

Zachęcamy do obejrzenia filmu ilustrującego sposób codziennej konserwacji plotera Mutoh ValueJet 426UF.

Zachęcamy do obejrzenia filmu ilustrującego sposób codziennej konserwacji lampy plotera Mutoh ValueJet 426UF.

Zachęcamy do obejrzenia filmu ilustrującego sposób codziennej konserwacji plotera Mutoh ValueJet 1638UH.

Jest to błąd związany z ruchem karetki, najczęściej wystarczy wyczyścić encoder czystą szmatką bezpyłową. Można użyć do tego szmatki nasączonej izopropanolem.

Błąd związany z ruchem tzw. wycieraczki. Należy wyczyścić okolice wycieraczki i mechanizmu, który ją przesuwa. Jeśli błąd pojawia się nadal należy wymienić stację serwisową.

Należy opróżnić zbiornik na zlewki.

Jest to informacja dotycząca przepracowania przez dany moduł (np. silnik, pompę, głowicę) ilości cykli przewidzianych przez producenta na dany element. W większości przypadków wystarczy podczas wizyty serwisu skasować licznik danego elementu.

Jeżeli chip nie wskazuje 0%, bądź maszyna jest rozchipowana wystarczy wysunąć daną kasetę i wsunąć z powrotem.

Dla zgrzewarek ręcznych i samojezdnych o mocy do 2300 W zaleca się przedłużacz o min. przekroju przewodów 2.5 mm2 (do 25m) lub większym (powyżej 25 metrów długości).

Dla zgrzewarek o mocy powyżej 2400 W zaleca się przedłużacz o min. przekroju przewodów 2.5 mm2 (do 15 metrów długości) lub większym (powyżej 15 metrów długości).

Ważne: Jeśli wtyczka urządzenia jest wyposażona w przewód uziemienia zawsze stosuj przedłużacze i gniazda z uziemieniem.

Należy sprawdzić styki we wtyczkach, czy przedłużacz ma odpowiedni przekrój i nie jest mechanicznie uszkodzony lub poskręcany.

W razie konieczności wymienić przedłużacz.

  1. Zawsze przy porannym rozruchu należy rozgrzać zgrzewarkę stopniowo.
  2. Należy schładzać przed całkowitym wyłączeniem.
  3. Należy regularnie czyść wlot powietrza pędzelkiem.
  4. Regularnie sprawdzać czy dysza i grzałka nie są przytkane.

Zaleca się sprawdzić położenie i mocowanie czujnika autostartu (aktywacja napędu odbywa się w zakresie 0.1 - 0.3 mm).

Należy wyłączyć zgrzewarkę. Następnie sprawdzić czy koła napędowe nie kręcą się luźno na osi. Jeśli tak to dokręć je w odpowiedniej pozycji.

Sprawdź czy pozostałe rolki jezdne obracają się swobodnie.

Nalezy sprawdzić czy:

  • powierzchnia zgrzewanego materiału jest sucha i czysta
  • źródło zasilania generuje odpowiednią moc
  • opona dociskowa i zielony pasek separacyjny nie są mechanicznie uszkodzone.

Rozwiązania:

  • wyczyść na ciepło dyszę szczotką drucianą i sprawdź czy znajduje się w prawidłowej pozycji
  • wyczyść filtr powietrza dmuchawy (nie wdmuchuj zanieczyszczeń do wewnątrz urządzenia)
  • odłącz urządzenie od źródła zasilania, zdemontuj grzałkę i przedmuchaj ją kompresorem

Nalezy odłączyć urządzenie od źródła zasilania, następnie sprawdzić grzałkę - jeśli jest przytkana, przedmuchać ją sprężonym powietrzem lub wymienić na nową. W dalszej kolejności sprawdzić wtyczki, styki, przedłużacz i przewód zasilający pod kątem uszkodzeń. Sprawdzić czy przedłużacz ma odpowiedni przekrój do długości przewodu i wymaganej mocy urządzenia. Sprawdzić źródło zasilania pod obciążeniem.

W zależności od typu atramentu możemy go przechowywać (magazynować) przez określoną w tabeli liczbę miesięcy.

W zależności od typu stosowanego atramentu, należy zastosować odpowiedni płyn czyszczący:

  • dla atramentu Eco Ultra stosuj płyny czyszczące:
    • INK-0399 (numer VJ-MSI3-CL220) 220 ml eco solvent cleaning cassette
    • INK-0399 (numer CL-90000-1) 1 litr eco solvent cleaning bottle / VJ-ULVA1-ML500
    • INK-0399 (numer CL-90250) 250 ml eco solvent cleaning bottle / VJ-ULVA1-ML500
  • dla atramentu UMS stosuj płyny czyszczące:
    • w pierwszym kroku:
      • INK-1699 (numer RJ80UMS-100-CLN) 1 litr UMS cleaning bottle
      • INK-1699 (numer RJ80UMS-44-CLN) 440 ml UMS cleaning cassette
      • INK-1699 (numer VJ-LSINK1-CL44) 440 ml UMS cleaning cassette
    • w drugim kroku:
      • INK-0399 (numer VJ-MSI3-CL220) 220 ml eco solvent cleaning cassette
      • INK-0399 (numer CL-90000-1) 1 litr eco solvent cleaning bottle / VJ-ULVA1-ML500
      • INK-0399 (numer CL-90250) 250 ml eco solvent cleaning bottle / VJ-ULVA1-ML500
  • dla atramentu LED-UV LUH1 brak możliwości Long Store
  • dla atramentu LED-UV US11 brak możliwości Long Store
  • dla atramentu MP11 stosuj płyny czyszczące:
    • w pierwszym kroku:
      • INK-1309 (numer VJ-MP11-CL500) 500 ml MP11 cleaning bag
      • INK-1309 (numer VJ-MP11-CL1000B) 1 litr MP11 cleaning bottle
    • w drugim kroku:
      • INK-0399 (numer VJ-MSI3-CL220) 220 ml eco solvent cleaning cassette
      • INK-0399 (numer CL-90000-1) 1 litr eco solvent cleaning bottle / VJ-ULVA1-ML500
      • INK-0399 (numer CL-90250) 250 ml eco solvent cleaning bottle / VJ-ULVA1-ML500
  • dla atramentów DS1, DS2 oraz DD stosuj płyny czyszczące:
    • w pierwszym kroku:
      • INK-0199 (numer MY-80844) 500 ml textile waterbased cleaning bottle
      • INK-0199 (numer MY-80845) 1L textile waterbased cleaning bottle
      • INK-0199 (numer MY-80846) 2L textile waterbased cleaning bottle
      • INK-0199 (numerRJ9-22-CLN) 220 ml waterbased cleaning cassette
    • w drugim kroku:
      • CR02 (numer INK-0190 VJ-CR02-CL220) 220 ml CR02 cassette
      • CR02 (numer RJ80CR02-1000) 1 litr CR02 bottle
      • CR02 (numer RJ80CR02-500) 500 ml CR02 bottle
      • CR02 (numerVJ-CR02-CL600) 600 ml CR02 bag

Dostępne są na rynku atramenty, które są kompatybilne pod względem chemicznym jak i kolorystycznym z atramentami oryginalnymi danego producenta maszyn. Jeżeli zmieniamy atrament z oryginalnych na alternatywny gdzie producent lub dostawca, potwierdza, że chemicznie atrament jest kompatybilny, to możemy zmienić atramenty w sposób "ciągły" tj. bez czyszczenia układu atramentowego.

Jeżeli zmieniamy atrament alternatywny na inny atrament alternatywny, należy wyczyścić cały układ atramentowy. W ppierwszej kolejności płynem od atramentu „starego”, następnie jeszcze raz płynem dedykowanym do nowych „atramentów”.

Dla wielu grafik drukowanych na alternatywnych atramentach kompatybilnych z atramentem OEM, bardzo często różnice kolorystyczne są tak niewielkie, że ludzkie oko nie widzi różnicy pomiędzy wydrukami. Istnieją bardzo trudne kolory do uzyskania, typu bordo, turkus czy ecru gdzie będzie widoczna różnica kolorystyczna, jeżeli skorzystamy z profili przeznaczonych do atramentu OEM.

Każdy użytkownik powinien przynajmniej co 2 dni zalać stację serwisową płynem czyszczącym oraz wyczyścić odbojniki głowicy z zabrudzeń z atramentu. Ponad to zalecamy sprawdzenie codziennie stanu stacji serwisowej i zalanie jej na koniec pracy z ploterem.

Z pewnością dużo lepszą opcją jest system stałego zasilania zamknięty. Atrament podawany do plotera, w takim systemie jest całkowicie odizolowany od wszelkich zabrudzeń znajdujących się w powietrzu czy nawet przypadkowym wpadnięciem do podajnika atrmanetu drobinek zaschniętego atramentu, itp.

W przypadku systemu zamkniętego atrament nie miesza się z tlenem, a co za tym idzie nie tworzą się tlenki, które powodują uszkodzenie głowicy.

Atrament, w butelce po otwarciu należy wykorzystać w przeciągu maksymalnie trzech miesięcy od otwarcia, natomist w systemie zamkniętym atrament pozostaje nie zmieniony chemicznie nawet do roku czasu.

Rozróżniamy atramenty UV do materiałów twardych (różnego rodzaju płyty) oraz miękkich (folia, baner, papier).

Jeżeli wydrukujemy pracę atramentem do powierzchni twardych na medium miękkim to po stabilizacji tego atramentu może on pękać, łamać się, itd.

Zachęcamy do kontaktu z naszym eksperetem celem dobrania atramentu.

Maksymalna prędkość większości laminatorów to 3 m/min. Shield jest w stanie laminować z prędkością 5m/min jednak większość producentów radzi aby folie PVC laminować maksymalnie 4 m/min, a folie wylewane nawet 3 m/min.

Nie, w Shield sprężarka jest całkowicie zintegrowana w urządzeniu.

Tak, zaleca się aby sprawdzić stan oleju co 6 miesięcy i w razie potrzeby spuścić nagromadzoną wodę.

Tak, jeżeli masz ograniczony budżet można zakupić podstawową wersję laminatora Shiled z pneumatycznym dociskiem. W późniejszym terminie można zamontować dodatkowe narzędzia takie jak np. trymer.

Nie, trymer należy ustawić ręcznie na właściwej pozycji. Proste laminowanie (co nie jest trudne w laminatorze Shield) jest kluczem do doskonałej pracy trymera.

Trymer jest opcją dodatkową.

  1. Oczyść ścianę z wszelkich zabrudzeń, luźnych elementów, odpadającej starej farby, odpadającego gipsu lub innych niezwiązanych ze ścianą fragmentów ciał obcych. Ściana nie może być także tłusta.
  2. Tak przygotowaną ścianę należy zaszpachlować, a następnie wyszlifować, aby maksymalnie wygładzić jej powierzchnię. Pamiętaj, aby klej miał jak największą powierzchnię styku z podłożem.
  3. Ścianę należy zagruntować odpowiednim preparatem gruntującym.
  4. Ściana musi być idealnie sucha. Wilgoć znacząco obniża adhezję kleju do podłoża. Pominięcie któregoś z powyższych etapów może być przyczyną reklamacji.

Istnieją dwa sposoby: tzw. krawędź do krawędzi (na styk) oraz  montaż na tzw. zakładkę.

"krawędź do krawędzi” – metoda przeznaczona dla profesjonalistów i dla idealnie przygotowanych podłoży. Ten sposób nie wybacza błędów, z uwagi na podatność PVC na kurczenie się. Jest szansa, że po krótkim okresie czasu, na łączeniu brytów zobaczymy pionową cienką linię, która odsłoni nam podłoże, na które aplikowaliśmy materiał.

Porada: obszar pod łączeniami tapety można pomalować w tonacji tapety.

„na zakładkę” –  sposób ten wybacza gorsze przygotowanie podłoża i dopuszcza mniejsze doświadczenie aplikatora. System na zakładkę oznacza, że krawędź brytu naklejamy na bryt poprzedni. Zakładka nie powinna być węższa niż 2 cm. Oczywiście wizualnie nie zawsze wygląda to idealnie, ale za każdym razem zniweluje efekt kurczenia się materiału. Bardzo ważne jest, aby idealnie docisnąć zakładkę do poprzedniego brytu.

Porada: Materiał Ikonos LINO jest „embosowane” (strukturalne), więc nie ma powierzchni  gładkiej. W takim wypadku warto delikatnie opalarką podgrzać zakładkę, żeby ją uelastycznić, dzięki czemu przy jej mocnym dociśnięciu zagwarantujemy sobie zwiększenie powierzchni styku klej - PVC.

Pamiętajmy, że powierzchnia styku, a przez to ilość powstałych wiązań decyduje o trwałości połączenia.

Przedstawiamy jeden ze sposobów na rozwiązanie problemu elektryzowania się folii podczas druku (a co za tym idzie przyciągania kurzu z powietrza i osadzanie się go na folii). Elektryzowanie ma niekorzystny wpływ na jakość wydruku, bo w miejscu, gdzie przykleił się pyłek do folii, powstaje wada wydruku.

Folia nawinięta na gilzę, jest izolowana elektrycznie, więc działa jak kondensator (gromadzi ładunki). Aby temu zapobiec, do tylnej części obudowy drukarki wielkoformatowej (która jest uziemiona), dokleja się folię, która swobodnie zwisa i ma styczność z folią nałożoną na ploter.

Dzięki kontaktowi paska folii, który jest uziemiony, ładunki z rolki zostają zdejowane, co skutkuje tym, że folia zadrukowywana nie ma tendencji do przyciągania kurzu z powietrza.

Podczas aplikacji folii samoprzylepnych metodą „na mokro” czasami w wyniku kontaktu papieru podkładowego z wodą dochodzi do osłabienia jego struktury czego efektem są trudności w oddzieleniu go od folii (liner staje się podatny na rozerwanie).

Za osłabienie struktury papieru nie jest odpowiedzialna sama woda, ale różnego rodzaju środki czyszczące dodawane do wody w celu poprawy zwilżalności powierzchni (płyny do mycia naczyń, mydła w płynie itp.).

Aby zminimalizować ryzyko pojawienia się tego typu problemów do aplikacji materiałów samoprzylepnych, polecane jest stosowanie czystej wody.


Masz pytanie?

Pomożemy! Wystarczy napisać do naszych specjalistów.