Celem projektu był zakup i wdrożenie w przedsiębiorstwie innowacji z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych, rozwiązań wspomagających bieżącą działalność w przedsiębiorstwie B2E – pozwalających na bieżące monitorowanie procesu produkcji w firmie.
Pozwoliły one zoptymalizować i zautomatyzować najważniejsze procesy biznesowe realizowane u Wnioskodawcy: marketing i sprzedaż, produkcję i gospodarkę materiałową, prawo, księgowość i finanse oraz zasoby ludzkie.
Cele projektu były ściśle powiązane z następującymi celami RPO WO 2014-2020: – zwiększenie zastosowania w przedsiębiorstwach z sektora MSP innowacji, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz rozwój sektora prywatnego w zakresie stosowania produktów i usług opartych na TIK.
W wyniku realizacji agendy badawczej powstały dwa nowe, innowacyjne produkty, które były produkowane z wykorzystaniem posiadanego parku maszynowego i infrastruktury, w szczególności linii produkcyjnej i hali, w której się ona znajdowała.
Celem projektu była budowa Centrum Badawczo-Rozwojowego. Podczas realizacji projektu nowopowstałe Centrum zostało wyposażone w sprzęt laboratoryjny niezbędny do przeprowadzenia prac badawczo-rozwojowych, w wyniku których powstały dwa innowacyjne produkty: materiał typu easy banner, który umożliwiał zadruk w wielu technologiach druku, a dodatkowo był bezpieczny dla środowiska, ponieważ nie zawierał rozpuszczalników organicznych; oraz kleje typu PSA, w których poprawiono właściwości fizykochemiczne (siłę adhezji), dzięki czemu mogły być stosowane na wielu typach powierzchni. Oba wspomniane produkty nie były dotychczas stosowane ani dostępne na polskim rynku.
Badania przewidziane w ramach projektu były realizowane w powstałym Centrum B+R, a niektóre z nich zostały zlecone wybranej jednostce naukowej – Uniwersytetowi Opolskiemu. W celu nawiązania współpracy został podpisany list intencyjny.
Całkowity koszt projektu: 11 243 374,65 PLN
Dofinansowanie projektu z EU: 4 052 036,15 PLN