Jeżeli wada produkcyjna lub projektowa atramentów do druku cyfrowego okazała się bezpośrednią przyczyną awarii lub uszkodzenia głowicy drukarki wielkoformatowej, Sprzedający zapewni zwrot kosztów naprawy lub wymiany głowicy z zastrzeżeniem poniższego:
Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu niniejszej gwarancji dotyczy głowic nowych i jest ograniczona do:
(a) okresu 12 miesięcy od udokumentowanej daty instalacji głowicy dokonanej przez serwis Sprzedającego,
(b) kosztu głowic, które uległy uszkodzeniu bezpośrednio w związku z zastosowaniem atramentów UltraVision, Nakemi i pozostałych sprzedawanych przez Sprzedającego z zastrzeżeniem, że
(c) kosztów pracy serwisanta Sprzedawcy związanych z instalacją, nie więcej niż 1000 PLN kosztów dojazdu serwisanta, jego zakwaterowania i innych wydatków bieżących powiązanych z instalacją.
Odpowiedzialność Sprzedającego w ramach niniejszej gwarancji jest ograniczona tylko do pozycji określonych powyżej. Kupujący jest zobowiązany do natychmiastowego zaprzestania stosowania wadliwego produktu. Sprzedający nie odpowiada za koszty pracy związane z produkcją grafiki, zastosowaniem grafiki, za koszty przestojów sprzętu, ani za żadne inne szkody wtórne związane z roszczeniem na podstawie „Gwarancji na atramenty”.
Odpowiedzialność Sprzedającego za jakość atramentu w przypadku używania atramentów UltraVision, Nakemi i pozostałych sprzedawanych przez Sprzedającego.
W przypadku zainstalowania atramentów UltraVision, Nakemi i pozostałych sprzedawanych przez Sprzedającego, odpowiedzialność Sprzedającego za jakość atramentu jest ograniczona proporcjonalnie w skali 12 miesięcy rozpoczynając od 12/12 w pierwszym miesiącu, a kończąc na 1/12 w ostatnim miesiącu – liczona od dnia zainstalowania w ploterze atramentu lub głowicy w zależności od tego który z terminów upłynął szybciej. (z zastrzeżeniem punktu „a” powyżej).
Odpowiedzialność ograniczona jest jedynie do zwrotu 1/12 proporcjonalnej wartości głowicy licząc od daty instalacji ww. atramentu lub głowicy w ploterze w zależności od tego który z terminów upłynął szybciej. Na przykład: jeśli atrament lub głowica były używane w ploterze przez 8 miesięcy, to odpowiedzialność Sprzedającego za jakość atramentu jest ograniczona do 4/12 wartości głowicy lub atramentu..
Odpowiedzialność Sprzedającego za jakość atramentu ograniczona jest jedynie do przypadku, gdy wada produkcyjna atramentu okazała się bezpośrednią przyczyną uszkodzenia głowicy i producent atramentu potwierdził, że taka wada wystąpiła.
Głowica nie podlega gwarancji, jeśli przekroczyła swoją żywotność, którą określa producent (ilość wystrzelonych kropli lub lat pracy - w zależności, co upłynęło pierwsze) lub gdy głowica została zakupiona i zainstalowana w ploterze (nie) dawniej niż 2 lata od daty uszkodzenia (wymagane jest udokumentowanie daty zakupu oraz instalacji głowicy).
We wszystkich pozostałych przypadkach zarówno Sprzedający, jak i producent nie udzielają żadnej odpowiedzialności za atrament, ani żadnych innych gwarancji lub rękojmi.
Głowice, będące na gwarancji Sprzedającego, zachowują swoją gwarancję po dokonaniu konwersji do czasu jej obowiązywania. Czas gwarancji po konwersji nie biegnie na nowo.
Gwarancją nie są objęte:
Głowica uważana jest za sprawną, jeżeli niedrożne są maksymalnie 3 dysze.
Rozpatrzenie przez Sprzedającego roszczenia w ramach niniejszej gwarancji wymaga dostarczenia przez Kupującego potwierdzenia, że:
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za straty lub uszkodzenia spowodowane niewłaściwą obsługą lub konserwacją sprzętu, ani za naprawy związane z normalną eksploatacją urządzenia.
Gwarancja Sprzedającego na urządzenia do druku cyfrowego będzie mieć zastosowanie pod następującymi warunkami:
a) zastosowano odpowiednie procedury konwersji podczas zamiany na atramenty marki UltraVision, Nakemi i pozostałe sprzedawane przez Sprzedającego, dokonanej wyłącznie przez technika Sprzedawcy
oraz
b) istnieje podpisany przez technika Sprzedawcy test dysz, z wpisanym numerem seryjnym głowicy oraz wydruk statusu głowicy wskazujący numery seryjny maszyny, na podstawie którego można wykazać stan drukarki przed konwersją.
W przypadku zatwierdzenia roszczenia zastosowanie będzie mieć zwrot kosztów określony w niniejszym dokumencie.
W celu umożliwienia zastosowania powyższych zapisów gwarancji należy przestrzegać poniższych warunków:
Gwarancja obowiązuje tylko urządzenia, w których stosuje się wyłącznie atramenty marki UltraVision, Nakemi i pozostałe sprzedawane przez Sprzedającego. Gwarancja jest nieważna, jeśli atrament jest zmieszany z innym atramentem OEM lub atramentem innego producenta.
Przed przystąpieniem do rozpatrywania roszczenia gwarancyjnego Sprzedający ma prawo wymagać przeprowadzenia oględzin wydruków z drukarek przed konwersją i po konwersji.
Dokumentacja dotycząca roszczenia gwarancyjnego, dostarczona przez Kupującego, musi zawierać następujące dane:
Dodatkowe procedury dotyczące zgłaszania roszczeń na podstawie gwarancji na urządzenia:
W przypadku awarii głowicy, wynikłej u Kupującego atramenty marki UltraVision, Nakemi i pozostałe sprzedawane przez Sprzedającego, należy wykonać następujące czynności w celu rozpatrzenia roszczeń gwarancyjnych:
W przypadku wystąpienia szkody, w ramach gwarancji Sprzedającego na atramenty, Kupujący jest zobowiązany do zgłoszenia roszczenia w terminie pięciu dni roboczych po wykryciu szkody. Roszczenie należy zgłosić Obsłudze Technicznej Sprzedającego pod numerem 77/458-16-81. Po otrzymaniu zgłoszenia Kupujący otrzyma raport reklamacji z wyszczególnieniem informacji wymaganych do rozpatrzenia reklamacji.
Dla wszelkich roszczeń Sprzedający wymaga dostarczenia zgłoszenia reklamacyjnego wraz z wykazem następujących danych i próbek:
a. Próbka grafiki wraz z datą wykonania wyraźnie określoną na próbce oraz próbka atramentu,
b. Wykaz urządzeń i mediów wykorzystywanych w trakcie produkcji grafiki, w tym: marka i model drukarki, marka i model laminatora (jeśli dotyczy), numery seryjne wszystkich urządzeń, markę i numer użytych mediów i laminatu (jeśli dotyczy),
c. Numer partii ze wszystkich pojemników z atramentem używanych podczas wykonywania grafiki,
d. Kopie faktur potwierdzających zakup atramentów i mediów stosowanych podczas wykonywania grafiki,
e. Podanie lokalizacja (adres, miejscowość).
Należy przesłać wszystkie wymagane dokumenty i próbki na adres:
Atrium Centrum Ploterowe Sp. z o.o.; ul. Gosławicka 2D; 45-446 Opole; Tel. 77/458-16-81
Rozpatrzenie zgłoszenia reklamacyjnego uzależnione jest od weryfikacji jego zasadności i zajęcia stanowiska przez producenta atramentów . Niezwłocznie po otrzymaniu informacji od Producenta Sprzedający poinformuje zgłaszającego reklamację o sposobie jej rozpatrzenia.
POWYŻSZE GWARANCJE UDZIELONE PRZEZ SPRZEDAJĄCEGO, DOTYCZĄCE ATRAMENTÓW ULTRAVISION, NAKEMI I POZOSTAŁYCH SPRZEDAWANYCH PRZEZ SPRZEDAJĄCEGO SĄ WYŁĄCZNE I ZASTĘPUJĄ WSZYSTKIE POZOSTAŁE GWARANCJE - WYRAŹNE LUB DOROZUMIANE.
STRONY WYŁĄCZAJĄ UPRAWNIENIA KUPUJĄCEGO Z TYTUŁU RĘKOJMI. SPRZEDAJĄCY WYRAŹNIE WYKLUCZA DOROZUMIANĄ GWARANCJĘ PRZYDATNOŚCI HANDLOWEJ, DOROZUMIANĄ GWARANCJĘ PRZYDATNOŚCI DO OKREŚLONEGO CELU ORAZ WSZELKIE DOROZUMIANE GWARANCJE WYNIKAJĄCE Z TOKU TRANSAKCJI LUB WYKONANIA ZWYCZAJU LUB PRAKTYK HANDLOWYCH. KUPUJĄCY NA WŁASNE RYZYKO OKREŚLA ZASTOSOWANIE ATRAMENTÓW ULTRAVISION, NAKEMI I POZOSTAŁYCH SPRZEDAWANYCH PRZEZ SPRZEDAJĄCEGO.
Z WYJĄTKIEM, KIEDY ZOSTAŁO TO WYRAŹNIE OKREŚLONE W NINIEJSZYM DOKUMENCIE, SPRZEDAJĄCY W ŻADNYCH OKOLICZNOŚCIACH NIE ODPOWIADA WOBEC KUPUJĄCEGO, ANI JAKIEJKOLWIEK INNEJ STRONY ZA JAKIEKOLWIEK SZKODY, W TYM M.IN. ZA SZKODY NIEOKREŚLONE BEZPOŚREDNIE, POŚREDNIE, PRZYPADKOWE, SPECJALNE LUB WTÓRNE (W TYM M.IN. UTRATĘ ZYSKÓW, DOCHODÓW LUB DZIAŁALNOŚCI) WYNIKAJĄCE LUB W JAKIKOLWIEK SPOSÓB ZWIĄZANE ZE STOSOWANIEM ATRAMENTÓW ULTRAVISION, NAKEMI I POZOSTAŁYCH SPRZEDAWANYCH PRZEZ SPRZEDAJĄCEGO.